Metodologías (in)disciplinadas en la Investicreación y formación artística

Authors

  • Irma Fuentes Mata

DOI:

https://doi.org/10.36797/aep.v2i15.109

Keywords:

Metodolgía, Investicreación, Formación Artística

Abstract

In this article concepts that guide the work of Seminario de Investicreación y Formación Artistica, or the Seminary of Research Creation and Artistic Teaching are retrieved. We approach the importance of academic and artistic work as a binomial that takes us to produce knowledge for the specific art field. The concept of Investicreación, or research of creation, and the necessity for new methodologies according to each process, research creation and artistic formation. We consider that methodologies that derive from research and creation open possibilities to whom develops in the artistic field to produce a specialized knowledge that enriches the artistic proposals. The questions and problems we approach, the methods and productions that we work up, either individually or as a group.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Fuentes, I. (2017). Metodologías de la formación artística. México: Fontamara.

------ . (2019). La investicreación artística a partir de las tecnologías del aprendizaje y el

conocimiento virtual, Arte entre paréntesis, núm. 9, México: Universidad de Sonora.

Guilford, J.P y otros. (1997). Creatividad y Educación, México, Paidos,

Bal, M. (2009). Conceptos viajeros en las humanidades. Una guía de viaje Murcia: Cendeac.

Wagensberg, J. (2015). El gozo intelectual. Teoría y práctica sobre la inteligibildad y la inteligibilidad de la belleza. España: Tusquet.

Published

2022-12-19

How to Cite

Fuentes Mata, I. (2022). Metodologías (in)disciplinadas en la Investicreación y formación artística. Arte, Entre paréntesis, 2(15), 18–22. https://doi.org/10.36797/aep.v2i15.109

Metrics